Kamis, 11 Agustus 2011

Nak balek ke Rengat !

Ntahlah ye. Ntah ngape pingin betul buat post pakai bahase melayu. Ntah mungkin lah rindu betul nak balek ke Rengat. Rencaneè raye nak balek ke rengat tapi ntah kan jadi ntah tidak, tergantung mama nampakè. Ngape? Tak ngerti bahase melayu? Tinggal di Pekanbaru, Pekanbaru negeri melayu, tak ngerti bahase melayu? Malu laaaaaah. Pekanbaru sekarang isiè ntah orang hehape, orang minang paling banyak. Tetutup bahase awak dek die, kemane-mane bahase die je yang tedengar. Cobak balek ke Rengat, tenaaaaang betul, tak ade sikitpun bahase lain selain bahase melayu. Semue bahase melayu, nak cine nak batak nak ape pun semue pakai bahase melayu. Sedap betul dengarè. Ape lagi kalau duduk didepan rumah, nantik ade bebudak lewat bawak2 pancing atau mercun asik becakap sesame die pakai bahase melayu, saling ejek-ejek pakai bahase melayu. Maaaaak kapanlah balek lagi ni haaaaaa !

Kalau tak ngerti ape yang Abay tulis diatas tu ye cukup tau je lah ye. Kadang-kadang disekolah tu pingin pakai bahase melayu tapi tak ade kawan de. Nak same Vika, die melayu pakning beda -___- Ade didit pina lara orang melayu Rengat, didit pina bise bahase melayu. Lara? Ntahlah -___-

Aaah pokokè nak balek ke Rengat ! Tak ade de pokokè ! Kalau raye besok tak ke Rengat memanglah ye baek mati je lah -___-

Ah, lah je lah ye postè. Nak belajar agama, kate orang ni ada menghapal. Awak belum ade bace sikit pun -___-
Sent from my AXIS Worry Free BlackBerry® smartphone

0 Comments:

Posting Komentar

Hey you! Could you leave some words before leaving? Thanks :)

Ada kesalahan di dalam gadget ini
Ada kesalahan di dalam gadget ini

Popular Post